Учням


Правила відмови. Як навчитися говорити «ні»?

Часто ми не в змозі відмовити людині, боячись її образити. Але іноді послуга, про яку вас просять, може завдавати масу незручностей або бути тягарем. Чому ми боїмося говорити «ні» і як навчитися відмовляти, коли цього вимагають обставини, розповість Etcetera.
У ЧОМУ ПРИЧИНИ?
Під вантажем чужих проблем власні справи нерідко відкладаються «на потім». Багато хто до старості вирішують чужі проблеми, виховують чужих дітей і роблять чужу роботу. Уміння правильно відмовляти корисно як в робочих, так і в побутових питаннях. І цьому можна навчитися. Постарайтеся знайти причину, по якій вам складно відмовляти.
Час. Наприклад, вам може здаватися, що якщо у вас є вільний час, а у людини, що просить у вас про послугу, його немає, то ви зобов’язані їй допомогти. Однак кожна людина сама планує свій час. І якщо у когось це виходить гірше, то це не ваша турбота. Ви маєте право розпоряджатися своїм часом і силами так, як вважаєте за потрібне.

Необхідність. Вам може здаватися, що людина, яка звернулася до вас з проханням, не впорається без вашої допомоги. Швидше за все, саме вона вам вселила цю думку. Люди вдаються до допомоги інших, тому що їм так простіше і зручніше, іноді не думаючи, що це може ставити людину в незручне становище. Уявіть, що ви кудись поїхали або захворіли. Напевно, ваші знайомі чи колеги знайдуть спосіб вирішити свої проблеми самостійно. Те ж саме вони зроблять в разі вашої відмови.
Подяка. Можливо, ви вважаєте, що людина, яка звернулася з проханням про послугу, буде вам вдячна. Однак «безвідмовним людям» рідко бувають вдячні. Найчастіше допомога від них сприймається як сама собою зрозуміла. Кожна надана вами послуга буде приводом звернутися до вас знову. І, врешті-решт, ваша допомога буде сприйматися як належне.
Образа. Можливо, ви боїтеся сказати «ні», щоб не зіткнутися з образою або навіть обуренням з цього приводу. Намагаючись уникнути конфлікту, ви уникаєте і слова «ні», тим самим заганяючи себе в пастку. Вам потрібно побороти цей страх і не йти у нього на поводу.
ЯК НАВЧИТИСЯ ГОВОРИТИ «НІ»?
Навчіться відмовляти в дрібницях. Як тільки ви зможете відмовляти в незначних проханнях, вам стане легше робити це в більш серйозних речах. Якщо вас просять посидіти з дитиною сестри або подруги, а ви як раз розраховували подрімати пару годин, прямо скажіть, що не можете виконати прохання. Не треба боятися, що ваші плани виглядають менш серйозними. Ваше «ні» має звучати твердо, але не грубо або винувато.
Не виправдовуйтеся! Ви ж нічого не обіцяли. Якщо хочете пояснити причину відмови, зробіть це спокійно. Якщо людина починає вимагати від вас пояснень, чому ви не хочете виконати її прохання, запитайте про те, чому ви взагалі зобов’язані це робити.
КРИК ПРО ДОПОМОГУ ЧИ МАНІПУЛЯЦІЯ?
Безвідмовною людиною завжди простіше маніпулювати. Маніпулятори бувають двох видів: активні і пасивні. Активні – вимагають відповідь «так» і в разі відмови пускають в хід погрози, звинувачення, докори в егоїзмі і жорстокості. Пасивні маніпулятори– тиснуть на жалість, почуття провини і підкреслюють свою безпорадність. У цьому випадку відмова, швидше за все, викличе у вас почуття провини або сумнів у власній гуманності.
Ось найпоширеніші види маніпуляцій:

“ЦЕ СВЯТЕ!”. Застосовуючи таку маніпуляцію, людина просить вас про щось, прикриваючись інтересами дітей або хворих родичів, нерідко використовуючи фразу «це святе», як би натякаючи, що ви не маєте права відмовити.
 ЖАЛІСТЬ. Нерідко, звертаючись за допомогою, маніпулятори починають, що називається, «тиснути на жалість», розповідаючи про те, що їх переслідують набагато більше бід і нещасть, ніж будь-кого іншого. Насправді, проблеми трапляються у будь-якої людини, тільки одні вирішують їх самостійно, а інші – вважають за краще просити про допомогу. Якщо прохання про допомогу з якихось причин є для вас тягарем, то зовсім не обов’язково його виконувати.
 «АДЖЕ МИ ДРУЗІ!». Сенс такої фрази в тому, що якщо ви – хороший друг, то не зможете відмовити і зобов’язані допомогти. Однак справжній друг завжди буде враховувати і ваші інтереси теж.
Щоб протистояти маніпуляторам, використовуйте їх же прийоми. Якщо вам розповідають про тотальне безгрошів’я – розкажіть, що і самі живете в очікуванні зарплати. Якщо нагадують вам про дружбу – скажіть, що як справжній друг він не може просити вас про те, що доставляє вам незручності.
Багато людей, яких ви вважали друзями, можуть змінити своє ставлення до вас. Будьте до цього готові. Ті, хто звик користуватися вашою безвідмовністю, можуть і зовсім перестати з вами спілкуватися. Але в цьому є і плюс: в колі ваших друзів залишаться тільки ті, хто поважає вас і ваші особисті кордони.
 https://uk.etcetera.media/pravila-vidmovi-yak-navchitisya-govoriti-ni.html

Яка небезпека чекає на тебе в інтернеті?
        Україна проходить етап швидкого технологічного розвитку. Комп’ютерна грамотність стає складовою загальної грамотності, свідоцтвом освіченості, внаслідок чого глобальна інформаційна мережа Інтернет стає невід’ємною частиною життя сучасної людини. Інтернет несе в собі великий інформаційний та освітній потенціал, є засобом гармонійного розвитку, але, водночас містить і ризики.

Кожен раз, коли ти підключається до мережі Інтернет, можеш  стикатися з такими загрозами:
  • недбалість  відкриття  вкладення електронної пошти або завантаження з веб-вузла файла  може привести до потрапляння в комп’ютер вірусу;
  • доступ до сайтів з неприйнятним змістом: в Інтернеті ти  можешь стикнутися з неприйнятними матеріалами, що провокують виникнення ненависті, спонукають до здійснення небезпечних чи протизаконних дій. Кожна третя дитина, перебуваючи в глобальній інформаційній мережі, стикалася з небажаним контентом, а кожна п’ята піддавалася насильству з боку користувачів мережі. Безпосередня небезпека для дитини надходить з сайтів, різноманітних чатів, електронної пошти, систем миттєвих повідомлень тощо. Часто безліч сторінок, що не відносяться до вибраної теми, відображаються у вигляді спливаючого вікна будь-якого змісту, особливо порнографічного;
  • розголошення конфіденційної інформації: тебе можуть умовити надати відомості особистого характеру такі, як ім’я, прізвище, адреса, вік, стать або інформація про членів сім’ї. Навіть якщо такі дані про тебе  запитують організації, що заслуговують на довіру, батьки чи вчителі все одно повинні піклуватися про забезпечення конфіденційності цієї інформації. З іншого боку, організатори Інтернет-проектів повинні гарантувати конфіденційність використання особистої інформації;
  • контакт з незнайомцями через чати або електронну пошту: навіть якщо більшість користувачів мають добрі наміри при використанні чат-систем, існує та збільшується, на жаль, кількість людей, які використовують ці бесіди, щоб примусити дітей видати особисті та банківські дані, такі як номери рахунків, кредитних карток, паролі. В інших випадках вони можуть виявитися психічно неврівноваженими особами, які можуть нанести тобі моральну шкоду через Інтернет, або навіть примусити на особисту зустріч, яка може призвести до нанесення фізичної шкоди;
  • неприємності, пов’язані з фінансовими втратами: розвиток електронної комерції зробив можливим придбання майже всіх товарів через Інтернет. Тому одна з проблем, що виникає при виході дітей в Інтернет, це можливість дітей робити онлайн-покупки, маючи банківський рахунок або кредитну картку, без відома дорослих. 




Основні правила безпечної роботи в Інтернет


  • не надавати нікому свої паролі;
  • без гострої необхідності не надавати особисту інформацію по електронній пошті, в чат-кімнатах;
  • не надавати відповіді на послання непристойного та грубого змісту;
  • повідомити старшим про отримання інформації, яка примусить почуватись незручно або налякано;
  • не погоджуватись на зустріч з випадковим онлайновим другом. Якщо все ж таки це необхідно, то зустріч повинна відбуватися в громадському місті або у присутності друзів чи батьків;
  • не відправляти нікому своє фото;
  • не здійснювати комерційні операції через мережу Інтернет.


Запобіжні засоби безпеки


В реальному житті
В мережі
Нікому без дозволу не давати особисту інформацію        Кіднепінг, жорстке відношення, психологічна атака Вам можуть надсилати листи некоректного змісту. Ви можете побачити своє фото в рекламних роликах, порнографічних зображеннях тощо
Ніколи не погоджуйтесь на зустріч з онлайновим другом Частіше ви не спілкуєтесь з незнайомими людьми на вулиці. Оскільки реєстрація в мережі анонімна, то можливо, що 12-ти річна дівчинка може насправді бути 40-річним чоловіком
Якщо хтось або щось примушує вас почувати себе незручно, негайно припиніть роботу в мережі Психологічна атака, непристойні пропозиції

Онлайнові хижаки та кіберхулігани

Перевіряйте достовірність та правдивість інформації        Деякі газети друкують неперевірену або неправдиву інформацію Достовірність та правдивість інформації, отриманої в мережі перевіряйте у довідниках, енциклопедіях
Не відповідайте на невиховані та грубі листи         Психічна та фізична травма Психічна травма, агресія

Не давати нікому свої паролі (ключі) Віддані ключі від квартири можуть призвести до крадіжки   Віддані паролі можуть призвести до витоку інформації, грошей з кредитних карток
Не робити протизаконних вчинків і речей Поводитись етично. Можливі покарання згідно законів України.   Поводитись етично. Використання текстів та картинок з Інтернет може порушувати авторські права

Немає коментарів:

Дописати коментар